Zavod POGLED    
   

Domov

Cenik

Terapevti

Kontakt

Čuječnost

Članki in terapevtske zgodbe

Knjige

Napoved dogodkov

   
   
     
 

Berimo skupaj – 11. teden

Oznake: Berimo skupaj, kako znanje uporabiti zase, Vzgoja brez drame, Celostni razvoj, Celostni razvoj otroških možganov, Dan Siegel, Andreja Vukmir, Andreja Vukmir Brenčič, Tina Payne Bryson

CELOSTNI RAZVOJ OTROŠKIH MOŽGANOV, 
Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D. 
 

Peto poglavje:

NOTRANJI POGLED

 

V prejšnji objavi smo bili pozorni na kolo zavedanja, ki nam pomaga razumeti kaj se dogaja v nas iz okrog nas. Ljudje smo skupek različnih misli in občutji, ki se nenehno spreminjajo. Da pa bi lahko razvili notranji pogled ter potem vplivali na različne misli, želje in čustva, ki se v nas porajajo, se moramo najprej zavedati, kaj dejansko doživljamo. Oziroma moramo otrokom pomagati prepoznati in razumeti različne robne točke in jim tako pomagati razločevati vsa občutja, podobe, čustva in misli, ki nanje vplivajo. Pomembna so vsa občutja, kot so recimo prepoznati kepo v želodcu kot znamenje zaskrbljenosti, željo, da bi udarili, kot znamenje jeze ali frustracije, težka ramena kot znamenje žalosti. Nato pa jih naučimo, kako se v določenem momentu znajti. Da lahko, ko so napeti poskušajo globoko vdihniti, da bi se pomirili. Naučiti jih moramo tudi , da bodo prepoznali podobe, ki vplivajo na to, kako gledajo na svet in občujejo z njim. Recimo težki spomini, nočne more otežujejo njegov svet. Takrat lahko uporabi svoj notranji pogled, da nad temi podobami prevzame nadzor in precej zmanjša moč, ki jih imajo nad njim. Starši moramo paziti, da bodo otroci pozorni tudi na svoja občutja in čustva. Zato jih lahko večkrat vprašamo kako se počutijo in strmimo k podrobnim odgovorom. Tako so lahko natančni in preidejo s splošnega opisovanja čustev, kot sta »dobro« in »slabo«. Tudi pri mislih je pomembno, da razumejo, da vsem mislim, ki se porajajo ni treba verjeti. Lahko se celo uprejo zamislim, ki jim niso v pomoč, niso zdrave ali resnične in se s pomočjo kolesa zavedanja raje usmerijo proti tistim, ki vodijo v srečo in rast. Prepoznavanje nam pomaga razumeti, da naša telesna občutja oblikujejo naše čustvo in naše čustvo oblikuje naše razmišljanje, kot tudi naše notranje podobe. Vse točke na robu – občutja, podobe, čustva in misli, lahko vplivajo na druge in skupaj ustvarjajo naše razpoloženje. Predvsem pa bodite prepričani, da že pogovor o otrokovem notranjem doživljanju spodbudi psihološki razvoj otroka. 

(povzeto po knjigi)

 

 

KAKO ZNANJE UPORABITI?

VAJA 1 – PREPOZNAVANJE

Dopolnite naslednjo tabelo, ki zajema čim širšo paleto možnih robnih točk, oziroma čim bolj različna občutja, podobe, čustva, misli:

 

VAJA 2 - ISKANJE RAZLIČNH METOD

 

Za lažje prepoznavanje doživljanja sebe in drugih si lahko pomagate z različnimi pripomočki. V roke vzemite kako pravljico in bodite pozorni na ilustracije, oziroma predvsem na izraze na obrazu. Otroka sprašujte, kaj prepozna na določenem obrazu (strah, veselje,..). 
Lahko se greste igrico-vreme. Vprašajte malčka kakšno vreme on predstavlja danes. Preko opisa lahko  marsikaj izveste o tem, kako se počuti. Ko greste med ljudi, jih skupaj opazujte in bodite pozorni na različna razpoloženja. Nato pa otroka sprašujte zakaj misli, da recimo nekdo joka,… Skupaj z otrokom narišite različne obraze, ki nakazujejo različna razpoloženja.
 
 
 
Članki in terapevtske zgodbe
Partnerski pogovori
Vzgoja brez drame?!
Berimo skupaj in naredimo nekaj vaj
10 sporočil dovolj sobrih staršev
Možganski SOS
20 zanimivosti o najstnikih, ki jih morda niste vedeli
Odrasli otroci disfunkcionalnih družin
Visoka cena varuhov skrivnosti
Življenjski cikli družine
Terapevtske zgodbe

Ključne oznake
odrasli otroci
alkoholne družine
izzivi starševstva po ločitvi
starševstvo
mladi odrasli
odnosi
življenjski krog družine
osamosvajanje

 

DO SEDAJ SMO V ZAVODU POGLED IZDALI:

Vzgoja brez drame, celostni razvoj otroških možganov, Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.

 

Vihar v glavi, moč najstniških možganov, Daniel J. Siegel, M. D.

 

Celostni razvoj otroških možganov, Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.

 

Otroška slikanica DIHAM, Andreja Vukmir Brenčič

 

Otroška slikanica MOJE TELO, Andreja Vukmir Brenčič

 

Čuječnost za otroke in najstnike, priročnik, Debra Burdick

 

  

 
     
  Vse pravice pridržane Zavod POGLED © 2010 - 2024  
 

Postavitev spletnega mesta in gostovanje: Prolog d.o.o., Logatec | 1990 - 2024 | CMSx

Spletna stran brez sejnih piškotov (Session Cookies) ne more delovati pravilno.
Več o tem si lahko preberete na naslednji povezavi www.allaboutcookies.org.
Drugih dodatkov stran nima.