| |
Berimo skupaj – 13. tedenOznake: Berimo skupaj, kako znanje uporabiti zase, Vzgoja brez drame, Celostni razvoj, Celostni razvoj otroških možganov, Dan Siegel, Andreja Vukmir, Andreja Vukmir Brenčič, Tina Payne Bryson
CELOSTNI RAZVOJ OTROŠKIH MOŽGANOV,
Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.
Šesto poglavje:
NOTRANJI POGLED
Otroku pomagati postati del »nas« in hkrati ohraniti njihovo individualnost ni lahka naloga za nobenega starša. Pri malčkih po navadi prevladujejo besede– »moje«, »jaz« in celo »ne«, kar poudarjajo pomanjkanje razumevanja za to, kaj pomeni, da si del »nas«. Zato se morajo otroci naučiti veščin notranjega pogleda, kot so delitev, odpuščanje, žrtvovanje in poslušanje. Vendar če hočemo otroke pripraviti na to, da bodo v odnosu sodelovali kot zdravi posamezniki, moramo v njih ustvariti odprto, dojemljivo razpoloženje, ne pa zaprtega, reaktivnega.
Človek v sebi nosi neko nujo po združevanju z drugimi. Pripadnost je nekaj kar nas osrečuje in izpolnjuje. A kako se povezati in hkrati ostati zvest samemu sebi? V naši vedno spreminjajoči se sodobni družbi je učenje za prehod od »mene« k »nam« lahko bistveno za otrokovo sposobnost prilagajanja v svetu prihodnosti. In to je bistvo notranjega pogleda, ki nam omogoča videti svojo lastno notranjost in prav tako notranjost drugega. Gre za razvijanje izpolnjujočih odnosov in hkratno ohranjanje zdravega zavedanja sebe. V tem poglavju se bomo posvetiti drugemu vidiku notranjega pogleda. In sicer razvijanju sposobnosti, da lahko vidimo notranjost drugega in se z njim povežemo. Ta povezava je odvisna od empatije, od prepoznavanja čustev, želja in gledišč drugih. »Jaz« odkriva smisel in srečo tako, da se pridruži in pripada »nam«.
(povzeto po knjigi)

KAKO ZNANJE UPORABITI?
VAJA 1
-
Tudi tokrat bo prva vaja vezana na delo v paru. Najprej bo eden večkrat ponovil besedo, drugi pa naj bo pozoren na to, kako jo čuti v svojem telesu. Prva beseda je »ne«. Izreče naj jo sedemkrat odločno in rahlo grobo s približno dvema sekundama presledka med vsakim »ne«. Po premoru pa naj izreče še sedemkrat jasen, toda malo nežnejši »da«.
Kakšni so občutki v telesu ob besedi »ne«? In kakšni ob besedi »da«?
Si lahko predstavljate, kako na te besede reagirajo vaši otroci?
VAJA 2
-
Otroci potrebujejo strukturo in meje ter morajo odgovarjati za svoje vedenje, vendar se ne pozabite z otroki tudi zabavati. V naslednji tabeli poskušajte biti čim bolj ustvarjalni. Poskušajte vsakodnevna opravila narediti zabavna, norčava. Še posebno se potrudite s primerom, za katerega veste da otroku ni ljub.

|
|
DO SEDAJ SMO V ZAVODU POGLED IZDALI:

Vzgoja brez drame, celostni razvoj otroških možganov, Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.

Vihar v glavi, moč najstniških možganov, Daniel J. Siegel, M. D.

Celostni razvoj otroških možganov, Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.

Otroška slikanica DIHAM, Andreja Vukmir Brenčič

Otroška slikanica MOJE TELO, Andreja Vukmir Brenčič

Čuječnost za otroke in najstnike, priročnik, Debra Burdick
|
|